Open The Drapes

How do you beat the intense heat of the sun? With an equally hot dress, of course!

itscamilleco.com2013052306
Style Staple always sends me the sexiest dresses, I end up keeping them in my closet until I find the perfect occasion to wear them to, or the confidence to wear them out–whichever comes first. LOL! In this case, it was the party that came first.

itscamilleco.com2013052302

I love draped backs like this. It’s actually one of my go-to styles whenever I design backless gowns and dresses for my clients. I’ve never made one for myself though, so thank you Style Staple! Usually, when it comes to dresses like this, I like to style them with party-worthy accessories like diamonds, gold or crystals to make my outfit look sophisticated and feminine. But since the party I was attending wasn’t really formal,  I thought I’d give that a break and go for something a little more hip. Hair to one side, an acrylic cross earring on the other, a pair of vintage-looking, quirky sunnies and some badass cuffs and rings–what do you think?

itscamilleco.com2013052304

Now, I’m sure that after all the effort I put into describing my outfit, the no.1 question on the comments section below will still be this: “What type of underwear are you wearing here?” Sigh. I know you too well! To save us all the trouble, let me share with you my secret recipe for wearing a backless minidress successfully. All you need is a stick-on bra (mine are from Nu Bra and Maidenform) and a pair of seamless panties. If these still won’t do the trick, wear Spanx or something like it as well. Even the sexiest celebrities still turn to this miracle wonder for a little help–whether to suck that tummy in or to hide those dreadful panty lines. Abs can create bulges too you know! LOL! Defensive much? Then, when it’s time to take photos, suck everything in like there’s no tomorrow. Inhale, inhale, INHALE!!!! 

itscamilleco.com2013052303

It’s so hard being a girl. So, so, so hard… Anyway, so if any of you still ask me the million dollar question about my underwear of choice on the comments section below, I will give you a big fat failing mark. Not paying attention! Tsk, tsk!

itscamilleco.com2013052301

[button link="http://lookbook.nu/look/4953348-Open-The-Drapes" size="small" bg_color="#e5b3b9" window="yes"]Hype this look at Lookbook.nu here[/button]

itscamilleco.com2013052308

 

 

 

Holic Accessories earrings

itscamilleco.com2013052309

Forever 21 cuffs H&M rings

itscamilleco.com2013052310

Les Fash sunnies

itscamilleco.com2013052307

Fendi heels

itscamilleco.com2013052305

Style Staple dress

180 Responses to “Open The Drapes”
  1. Philip

    OMG ! Soooo sexxxy ! :-)
    What a beautiful dress that is ! You look absolutely breathtaking in it , Camille !
    I could hardly believe my eyes !

    Reply
  2. Dheya Suzuki

    you’re the sexiest, ate Camille. omg. I missed being on your blog. haha. and commenting on every post.

    Reply
  3. Joe Q

    You look preety sexy and wonderful, I love your Red Dress and the outfit overall, Open the Drapes!

    Reply
  4. Gladys

    Hehe. Nabasa ko sa isang reply mo sa isang comment here that you are very much lacking in the, urrrm, b***s department. I and one of my friends have the same sentiments and her only consolation is watching ANTM. Mga model nga raw, halos wala nah halos nun. Iyon palagi ang bukambibig. Namin. :D

    Hagalpak ako ng tawa dun sa sinabi mong, ‘“What type of underwear are you wearing here?”’. Nadala ka rin, noh?

    Ang ganda talaga ng katawan mo, swear. You could really wear anything. :’(( Kaingggiit!

    Reply
    • itscamilleco

      Thank you Gladys! Tama! I-compare ba naman ang mga sarili natin sa models? Why not! :)

      Reply
      • Gladys

        Aie, kayo naman po ng mga models ay of the same level naman po. Mas maganda ka pa nga kesa sa iba.
        Kami, pa compare2 lang, pampa-aliw.

        Ahhh… It really makes me happy kapag nagre-reply ka sa mga comments. And it makes me want to see u talaga in person (Ikaw kasi, eh. Hindii mo’ko tine-text kapag pupunta ka dito sa Cebu.) [FEELING CLOSE. Kapaaal!]

        Reply
  5. Miyako

    Hi camille!! this red dress is sooo pretty.. jaw dropping, especially that you’re so sexy!! aww!! me and my workmate always visit your blog during our breaks and lunch, here at work. And because Im inspired because of you, I will be making my Blog this year.. yey!! Thanks thanks!! take care!! :) ^^

    Reply
  6. jymiely

    I’ve been a fan waay back but I backslide… seeing you again was a total splash of water on my face! still very pretty styling Miss Camille <3

    Reply
  7. Nessa

    Hi, Camille! Just wondering, what bra do you use for dresses like these? I have that bra that I can stick to my boobies but I always get anxious about them falling off.LOL

    Reply
    • itscamilleco

      Not reading my blog post I see. I guess it’s time for you to purchase a new set! :)

      Reply
  8. Josh M.

    Haha! The underwear question part made me laugh (and feel guilty too…) Anyway, super sexy outfit! If only I had that body, I know where all my salaries would be going. Then the entire house would turn into a big closet. LOL!

    Reply
  9. Rica

    wow nako off bangs ka dito :) Sexy & sophisticated. I really love the ass, you’re so gifted.. hahaha.. :) Relate much with the inhale, inhale inhale, I always do that.. The other side of Camille :)) ♥

    Reply
    • itscamilleco

      Haha! Gifted lang in that area. I wish some of those gifts get transferred to my boobs LOL!

      Reply
      • Sasa

        Natawa naman ako dito sa reply mo ms. cam… oo nga eh nuh? wish ko din yan sa sarili ko eh, hehhe.. na sana minsan pwedeng ilipat ang iba sa ibang parte ng katawan , katulad ng boobs ng iba hahaha lols!

        Reply
  10. Angel

    parang ang hirap kumilos sa mini dress ..

    Hindi ka ba nasisilipan ?? kasi nakaunderwear ka lang ??

    Reply
  11. jhay-cee

    my gosh, so sexy.
    I like what you said. “suck everything in like there’s no tomorrow, INHALE INHALE.” thats soooo true. :) I do that too.
    btw, I love the 5th photo, bottytoch. :D

    xoxo

    Reply
  12. Janie

    that’s an A+ for sucking everything in! (Although I know you’re already too sexy to suck anything in) HAHA Red is Love woot woot!

    Reply
  13. Krystle Kaye

    hey gorgeous! your posts really never fail to make me laugh. inhale,inhale INHALE!!! hahaha

    Reply
  14. Angelic Robles

    Showstopper indeed! You look great, Miss Camille! Very Bond-girl in your poses. I’m sure you turned many heads at the event you wore this dress to. I’m glad you chose gold and nude colored accessories for balance. It keeps the red of the dress very fresh and classy. By the way, I heard you’re an endorser for Vaseline ad well as for a makeup brand in Japan. I’m sorry my greetings came late, but CONGRATULATIONS! They couldn’t have picked a better person.

    Reply
    • itscamilleco

      Thank you Angelic! The makeup brand is actually from UK. So excited to show you guys the makeup!

      Reply
    • itscamilleco

      Hahaha that’s the spirit! :) Pwede rin double Spanx haha!

      Reply
  15. ville

    I hope it’s not rude if I’d ask how do you maintain your curve? (you know what i mean:) )…
    aside from good genes of course.. :)

    thank you Camille…

    Reply
    • itscamilleco

      Not rude at all. :) I’m really super honest here, I don’t do much. I guess it’s my body type. But if it helps, I have started working out again a few months ago :)

      Reply
      • ville

        oh… thank you…. I love to see how your reply on my comment seems a bit longer now than before…hehehe! :)

        Reply
        • itscamilleco

          Haha! Sorry! I try to make my replies longer but when you’re tired and almost brain dead, you tend to run out of things to say. LOL :)

          Reply
  16. Angeli

    I laughed at the part where you said “Then, when it’s time to take photos, suck everything in like there’s no tomorrow. Inhale, inhale, INHALE!!!! ” LOL! Anyway, your body is so perf! And I don’t believe you lack in the upper department (if you know what I mean).. Eeeww… That sounded like I’m a perv… Anyway… Love you always Ms. Camille! xx

    Reply
    • itscamilleco

      Hahaha thanks Angeli! Trust me, I’m very much lacking! :)

      Reply
  17. Mhaica Lee Cerdeña

    The color red really looks good on you! Such a queen! ♥

    Reply
  18. Pobi

    Sexy! Too hot ;)) I’m going to get some air! Here, the heart beats too fast …

    Reply
  19. Cheryl Zamora

    Natawa naman ako sa no. 1 question. LOL! I love seamless panties, they’re very comfortable to wear but haven’t tried that stick on bra.. I just knew it through this post so thank you :D Makapagbackless na nga lang! Hahaha.. Love that dress, jealous me!

    Reply
  20. Isabel

    You still look beautiful even without the bangs! Simple, classy pieces look good on you too. Stay beautiful Camille!

    Reply
  21. Sephie Rojas

    It’s definitely hard being a girl! :))) You look so modern day super hero with that dress :P Like a super model super hero, hahaha! Maybe it’s cause of the draped back

    Reply
    • itscamilleco

      LOL! It’ll be hard to fight villains in this outfit though! :)

      Reply
  22. Jasmine

    Love how you styled this! I’m currently tackling a 31-day nail art challenge on my blog and Day 25: Inspired by Fashion is coming up. I was wondering if I could use one of your outfits as my reference? :)

    Reply
  23. Manon

    It must be quite strange to be asked “So Camille, what kind of panties do you wear with this dress?”
    XD

    Reply
  24. Lynn

    Hi Ms. Camille! I’d like to ask what cam do you use and can you please tell me how you set it? The mode, exposure and everything in between. Pretty please with puppy dog eyes. Hehehehe I love how your pictures turns out! It’s sooooooooooooooo high fash. Loving ya Ms. Camille!

    Reply
    • itscamilleco

      Thanks Lynn! I use Nikon D7000. Manual mode, usually ISO 400, aperture at 3.2 and then I change the shutter speed every now and then

      Reply
  25. Molly

    the last time I checked the dictionary, I thought there was just some technical problem going on- cause when I typed
    in the word fabulous, it is spelled as I Ca-mille-co I lol :p

    Reply
  26. beatrice gases

    OH MY GOSH :D anne curtis beware , my camille co will soon replace you ahaha you are so hot

    Reply
      • beatrice gases

        promise ahaha you really remind me of karylle ahaha binibining KURBA ahahaha

        Reply
  27. elaine g.

    oh my God! God must have gave most of the humps down there and forgot about your upper hump!!! hahaha! i supper like the dress!

    Reply
    • itscamilleco

      Hahaha! Yes He did. :( Sadly, He did :( Whyyyyyyy, whyyyyyyyyyyyy

      Reply
  28. ziel

    very pretty!! hope to have a body like yours.. haha! :)
    a friend told me about your fashion blog and she’s right..
    You are a WINNER!!

    Reply
  29. Christine Koay

    Looking really really hot in this red dress, Ms Camille! You got the curve!! Please don’t give me a failing mark cuz i only asked you once on what you wear for backless dress.. :-(

    Reply
  30. zwitsy

    Super beautiful!
    Thanks for the key bra and underwear thingy… i was really wondering about that on your previous posts… ^_^
    and i super love the inhale! inhale! inhale! technique… ^_^

    xoxo,
    zwitsy
    http://www.itszmyuson.com

    Reply
  31. Marichelle R. Sayaang

    :) Very beautiful and sexy. You seem to be so fun to be with ms. Camille.. Thank you for always inspiring me. Right now I’m taking a step forward from my comfort zone. gonna study sewing and designing dresses soon.. ^^ I find it so fun and challenging…

    Reply
  32. MJ Esperanza

    super love the color….like a lips candy hehhee….

    Reply
  33. Jill

    You are amazing just the way you are, ms. Camille. You’re pretty, real, and very stunning! I love you!!! ❤ btw, are you going to bu5? If yes, hope to see you there! :)

    Reply
  34. Kyla Mae Tan

    You are so sexy!!! Ms. Camille, you beat the sun’s hotness now haha! I love everything about this outfit, and it’s not too busy with accessories. You made me laugh so hard again!

    Reply
  35. lavieetdemie

    those fendi heels are so reminiscent of the miu miu platforms a few seasons back, right?
    smoking hot in that dress! you’re right, spanx can also be a girls best friend! keeps them guessing LOL

    Reply
    • itscamilleco

      These came out first I think :) Thanks Lavietdemie!

      Reply
  36. Kath

    You’re so funny ms. Camille. Very natural and so you ng look. Effortless but stunning. I love it!

    Reply
  37. Tayme Canencia

    lovely red dress camille.. you look stunning again… as always…Im thinking to wear same dress to a party again, post more so i can have many choices… charr… :)

    Reply
  38. Vina Guerrero

    OMG you’re so HOT!!! Those curves!!! SO sexy!! thinspiration! haha! :)

    Reply
    • itscamilleco

      What curves? Just one curve, LOL! Missing the upper curves haha!

      Reply
      • Vina Guerrero

        haha! you’re so cute! I wish my parents would allow me to go to June 2!! I want to attend your workshop! :)

        Reply
  39. fridah

    Hahaha you look AMAZING!!! Very sexy!! can’t stop laughing at the (suck everything in like there’s no tomorrow/INHALE) part LOL!! :) You are hilarious haha :-p

    Reply
    • itscamilleco

      Thank you Anne! :) Inhale like there’s no tomorrow!

      Reply
    • itscamilleco

      It is? Haha! I’ve started exercising again recently :) But my mom keeps taking the credit. She said it’s all her genes LOL!

      Reply
    • itscamilleco

      Nandyan! The wind just kept blowing it away so I swept it to the side :)

      Reply
  40. claudia

    chic on the front, sexy on the back! Either way, you’re always lovely miss Camille :)

    Reply
  41. qB

    you look fabulous as always! how did you take your pictures? do you have a personal photographer?

    Reply
    • itscamilleco

      Thanks qB! For these photos, my friend Nicole took them :) I just set the camera mode and ask whoever is available to take my photos. Usually, it’s my assistant Clariss. :)

      Reply
  42. Colt Nava

    What type of underwear are you wearing here?—- JUST KIDDING! lol Although I’m such a lazy reader but when it comes to your blog, I read everything from start to finish! So I definitely got a perfect score ;) You look very stunning, Camille :)

    Reply
  43. Cazzy

    Coooooool! It is H.O.T. indeed! I think I’ll wear something similar to this but with a touch of pink or peach to I AM MEG’s auditions on the 25th! (^_^) Thanks for inspiring me, Ate Camille! Ganbatte!

    Reply
  44. Trisha

    Very pretty! =))) Love the dress, shoes and sunnies! The whole package =))

    Reply
  45. Tasha D.

    Auditorium lang ang peg nung pa-drapes mo ha at ang lakas maka-Darna nung cuffs! lavet!

    Reply
  46. Christine

    I love how articulate and funny you are! You always take time to write something about your outfit, and it’s actually a big deal for me as a reader; all because I so love it when a blogger explains (almost) everything about what she’s wearing.

    Keep it up! And hope to see your Japan photos soon. xoxo♥

    Reply
    • itscamilleco

      Thank you Christine! I feel like I just say the same things over and over again so it makes me feel good to know that you still think I’m somehow articulate and funny. YAY! :)

      Japan photos soon! But first, Europe! :)

      Reply
  47. Jhanie

    hahaha. tomo. pansin ko nga laging tinatanong ang undergarments.

    I’ve never worn a backless dress but a drapey type is my peg.

    This reminded me of nicole warne. Pero ang galing ng twist mo, hindi masyadong pormal-pormalan.

    Reply
    • itscamilleco

      LOL! I don’t know how to respond to this! Thanks? :)

      Reply
  48. Irene

    HAHAHAHA. Your share on inner wear is so funny. “INHALE. INHALE. INHALE.”
    Love your style as always, Camille Co.
    Keep it going, my fashion Muse.
    :)

    Reply
Leave a Reply